SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Östra Torp GF

Allmänna riktlinjer för träning inomhus-Smygehallen

  • Känner du dig frisk? Välkommen och träna!
  • Känner du av minsta symptom? Stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Detta gäller också om någon i din närhet är sjuk. Insjuknar du under träning ska du gå hem direkt.
  • Byt om hemma före och efter träningen
  • Tänk på att hålla avstånd under träningen
  • Drick vatten ur din egen vattenflaska och dela inte vattenflaska med någon annan (alla gymnaster ska ha namnad vattenflaska).
  • Drick INTE vatten direkt från kranen inne på toalett
  • Endast en person i taget på toaletten
  • Var extra noga med handhygien - Tvätta händerna noga med tvål och vatten ofta, både före, under och efter träning samt innan fruktpaus
  • Undvik att röra vid ansiktet och ögon 
  • Hosta och nys i armvecket
  • Lämning och hämtning sker utanför hallen
  • Inga föräldrar, syskon eller kompisar i hallen och i omklädningsrum.
Att tänka på vid träningstillfället
För att använda träningstiden till att gympa är det bra om ni som gymnaster (och föräldrar) tänker på några saker. 
  • Kom i tid så att träningen kan börja på bestämd tid
  • Gå på toaletten innan träningen
  • Ta med vattenflaska 
  • Föräldrar får vänta utanför träningshallen under pågående träning.
Klädsel:
Barnen ska helst ha åtsittande kläder, gärna gymnastikdräkt/t-shirt och tights/shorts. På fötterna kan man ha ”plastisock” eller vara barfota. Axellångt hår eller längre ska vara uppsatt. Alla smycken (klocka, halsband, örhängen etc.) ska tas av innan träningen
Träningsregler

För att alla ska trivas hos oss har föreningen träningsregler som gäller både gymnaster och ledare och som är bra för föräldrar att känna till. Vi har ett gemensamt ansvar för att träningen ska fungera bra för alla.


Passa tiden

Det är viktigt att passa tiden, träningen blir bäst om vi alla startar samtidigt. Anmäl alltid frånvaro till tränaren i förväg.


Träning

Om du inte mår bra eller har ont någonstans ska du stanna hemma och vila.

På träningen är vi alla aktiva och har fokus på gymnastik utan att ledaren ska påminna om detta. Detta gäller även uppvärmningen!

Träna inte på tom mage. Om du inte hunnit äta kvällsmat så kan det vara bra att stoppa i sig något lätt innan träning för att orka. Ta med vattenflaska och gärna något att äta direkt efter träning. Vid träning mer än 1½ timme så ta en kort fruktpaus om du behöver fylla på energi.


Klädsel under träning

Barnen ska helst ha åtsittande kläder, gärna gymnastikdräkt/t-shirt/linne och tights/shorts. På fötterna kan man ha ”plastisock” eller vara barfota.  Mjukisoverall kan användas under uppvärmning men sedan tas denna av. Axellångt hår eller längre ska vara uppsatt. Alla smycken (klocka, halsband, örhängen etc.) ska tas av innan träningen.


Mobiltelefon

Stäng av mobiltelefonen eller lämna den hemma när du tränar så att du kan koncentrera dig.


Redskap i hallen

Redskap får användas vid ledares närvaro och godkännande, efter uppvärmning.


Fram och undanplockning av redskap

Alla hjälps åt att ta fram och plocka bort redskap. Det gör att vi kan komma igång med träningen snabbare och kan utnyttja tiden maximalt. Alla redskap har sin plats i hallen/förrådet.


Vid konflikt/bråk

Ta kontakt med ledare om det uppstår en konflikt och/eller utanförskap. Tillsammans med gruppen ska vi arbeta för att lösa problemet.


Mat efter träning

En macka, en yoghurt, en banan eller något annat mumsigt smakar bra direkt efter träningen och ger kroppen ny energi för att kunna bygga upp muskler. Om du tränar på kvällen är det extra viktigt att du inte går och lägger dig med kurrande mage. Då behöver du ett riktigt kvällsmål.

                       

Lycka till med träningen!
 
Våra sponsorer
VÅRA FÖRENINGSKLÄDER KÖPER VI HOS:
Gräsroten